E-HANDEL vokser.

RASKT.

Netthandelen vokser over landegrenser. Når hele verden er markedsplassen din har du behov for en verdensomspennende ekspresspartner. DHL Express gir deg muligheten uansett hvilken type nettbutikk du har - stor eller liten. La oss sammen maksimere muligheten global e-handel gir.

HVORDAN DHL EXPRESS KAN LØSE
HVA DINE KUNDER SER ETTER

Med 50 år i internasjonal ekspressvirksomhet vet vi hvordan man skal være kundefokusert.

 

 

Vi tilbyr 'On Demand Delivery'
DET BETYR >
Vi tilbyr 'on demand delivery'

Kundene dine kan velge nøyaktig når og hvor deres pakke skal leveres - fleksible tjenester er høyt verdsatt blant kundene.

Vi garanterer levering dør-til-dør
DET BETYR 
Vi garanterer levering dør-til-dør

Våre tidsbestemte internasjonale tjenester garanterer levering dør-til-dør globalt innen en angitt tidsfrist. Rask leveringstid er hva kundene dine er ute etter.

Vi sørger for ekspress og returer
DET BETYR 
Vi sørger for ekspress og returer

Ved å tilby kundene dine ekspresslevering og sømløse returer betyr det at de mest sannsynlig vil kjøpe mer.

NORRØNA + DHL = EN SUKSESSHISTORIE

Et stykke norsk innovasjonshistorie med global suksess innen netthandel.
VIDEO

Se hvordan Norrøna ivaretar sine kunders behov for hvordan og hvor raskt varer blir levert - med DHLs hjelp fra kun ett sentrallager og ut til hele verden!

SE NÅ
WHITEPAPERS

Les om hvordan Norrøna har videreført arven fra forfedrene til å bli et av Norges sterkeste merkevarer til glede for hele verden.

LAST NED
ÅPNE EN DHL EXPRESS-KONTO

Se hvordan DHL Express kan hjelpe netthandelen av merkevarer over landegrenser og erobre verden.

LET'S CONNECT

 

 

MESTRE DET GRUNNLEGGENDE

Vil du lære mer om suksessen til verdens mest vellykkede merkevarer innen netthandel?
Enten du er erfaren innen e-handel eller bare så vidt har kommet i gang, er det lurt å finne ut hvilke teknikker og prinsipper som fungerer for andre. Ta en titt på vår '22 Golden Rules'-artikkel og lær hvordan de mest vellykkede e-handelsmerkene selger over hele verden.

LAST NED ARTIKKEL >

Let's Connect

RESSURSER INNEN E-HANDEL

Vi har samlet de viktigste erfaringene om e-handel på ett sted for å hjelpe deg i gang med hva du trenger - raskt!
SELG MER MENS DU BRUKER MINDRE

Øke salget og redusere kostnader - er det mulig?

LES HER
NETTHANDEL ER TRYGT

Slik sørger du for at e-handelskunder stoler på ditt varemerke, selv når de aldri har hørt om deg.

LES MER
HVORDAN KAN VI HJELPE?

Din reise på veien til suksess innen internasjonal
netthandel starter med bare ett klikk.

LET'S CONNECT

 

UNNGÅ FORLATTE HANDLEVOGNER PÅ NETT

9 enkle tips til hvordan
FORBEREDTE KUNDER KJØPER MER
FORBEREDTE KUNDER KJØPER MER

Sett deg inn i søkemotormarkedsføring og alloker et budsjett til Google AdWords, Bing Ads eller Facebook. Jo mer kundene dine er forberedte til å kjøpe når de kommer, desto mer kjøper de.

LEI EN SEO-SPESIALIST
LEI EN SEO-SPESIALIST

Finn noen som er dyktige på søkemotoroptimalisering (SEO) og de stadig skiftende trendene, eller bruk verktøy som 'Long Tail Pro' for å hjelpe deg med å finne de mest lønnsomme søkeordene. Nettstedet ditt fungerer som din kommunikasjon ut til andre mennesker.

LÆR FRA EKSPERTENE
LÆR FRA EKSPERTENE

Det finnes utallige tips om optimalisering av konverteringsfrekvensen du kan eksperimentere med, f.eks. CTA-knappen (Call To Action). Endring av størrelse, farge, posisjon eller ordlyd kan gi et dramatisk løft i konverteringsfrekvenser.

GI EN GOD GRUNN TIL REGISTRERING
GI EN GOD GRUNN TIL REGISTRERING

Opp mot en tredjedel av kundene forlater nettsteder når de blir bedt om å registrere seg. Du kan gjerne spørre dem, men gjør det valgfritt og forklar heller hvorfor det er en god idé. Hold skjemaet enkelt og be bare om relevant informasjon.

TEST ALT ALLTID
TEST ALT ALLTID

Kontinuerlig testing og overvåking, samt gjøre stadig forbedringer av kundeopplevelsen, fungerte for e-handelssuksessen til Amazon, ASOS og Made. Du bør gjøre det samme.

OPPSALG FUNGERER BEST
OPPSALG FUNGERER BEST

Dette er kjent som "like gjerne"-faktoren. En kunde som kjøper en smarttelefon med et 12MP kamera, kan "like gjerne" kjøpe det litt dyrere med 16MP kamera og 128GB lagringsplass.

FORESTILL DEG SELV I KUNDENS SKO
FORESTILL DEG SELV I KUNDENS SKO

Noen kunder responderer bra på invitasjoner til å bruke mer, mens andre vil synes mindre om en bedrift pga. dette. Tenk som en kunde og fortsett å teste for å finne en formel som fungerer bra for deg.

IKKE OVERDRIV RABATTER
IKKE OVERDRIV RABATTER

Rabatt skaper trafikk og øker salget på kort sikt, men uten klare mål kan en salgskampanje devaluere produktene dine. Vær spesielt oppmerksom på effekten på bunnlinjen din dersom en rabatt skulle bli kjempepopulær.

MINDRE JAKT, MER PLEIE
MINDRE JAKT, MER PLEIE

Det kan koste fem ganger så mye å tiltrekke seg en ny kunde som å beholde en eksisterende. Lag derfor en strategi for å holde på kundene. Jo lengre forhold til kundene dine, desto lavere kostnader for å holde på dem.