Kundene dine kan velge nøyaktig når og hvor deres pakke skal leveres - fleksible tjenester er høyt verdsatt blant kundene.
Våre tidsbestemte internasjonale tjenester garanterer levering dør-til-dør globalt innen en angitt tidsfrist. Rask leveringstid er hva kundene dine er ute etter.
Ved å tilby kundene dine ekspresslevering og sømløse returer betyr det at de mest sannsynlig vil kjøpe mer.
Se hvordan Norrøna ivaretar sine kunders behov for hvordan og hvor raskt varer blir levert - med DHLs hjelp fra kun ett sentrallager og ut til hele verden!
Les om hvordan Norrøna har videreført arven fra forfedrene til å bli et av Norges sterkeste merkevarer til glede for hele verden.
Se hvordan DHL Express kan hjelpe netthandelen av merkevarer over landegrenser og erobre verden.
Slik sørger du for at e-handelskunder stoler på ditt varemerke, selv når de aldri har hørt om deg.
Din reise på veien til suksess innen internasjonal
netthandel starter med bare ett klikk.
Sett deg inn i søkemotormarkedsføring og alloker et budsjett til Google AdWords, Bing Ads eller Facebook. Jo mer kundene dine er forberedte til å kjøpe når de kommer, desto mer kjøper de.
Finn noen som er dyktige på søkemotoroptimalisering (SEO) og de stadig skiftende trendene, eller bruk verktøy som 'Long Tail Pro' for å hjelpe deg med å finne de mest lønnsomme søkeordene. Nettstedet ditt fungerer som din kommunikasjon ut til andre mennesker.
Det finnes utallige tips om optimalisering av konverteringsfrekvensen du kan eksperimentere med, f.eks. CTA-knappen (Call To Action). Endring av størrelse, farge, posisjon eller ordlyd kan gi et dramatisk løft i konverteringsfrekvenser.
Opp mot en tredjedel av kundene forlater nettsteder når de blir bedt om å registrere seg. Du kan gjerne spørre dem, men gjør det valgfritt og forklar heller hvorfor det er en god idé. Hold skjemaet enkelt og be bare om relevant informasjon.
Kontinuerlig testing og overvåking, samt gjøre stadig forbedringer av kundeopplevelsen, fungerte for e-handelssuksessen til Amazon, ASOS og Made. Du bør gjøre det samme.
Dette er kjent som "like gjerne"-faktoren. En kunde som kjøper en smarttelefon med et 12MP kamera, kan "like gjerne" kjøpe det litt dyrere med 16MP kamera og 128GB lagringsplass.
Noen kunder responderer bra på invitasjoner til å bruke mer, mens andre vil synes mindre om en bedrift pga. dette. Tenk som en kunde og fortsett å teste for å finne en formel som fungerer bra for deg.
Rabatt skaper trafikk og øker salget på kort sikt, men uten klare mål kan en salgskampanje devaluere produktene dine. Vær spesielt oppmerksom på effekten på bunnlinjen din dersom en rabatt skulle bli kjempepopulær.
Det kan koste fem ganger så mye å tiltrekke seg en ny kunde som å beholde en eksisterende. Lag derfor en strategi for å holde på kundene. Jo lengre forhold til kundene dine, desto lavere kostnader for å holde på dem.